Saturday, July 30, 2011

Lintah~ geli tapi sihat





pernah tak awak kena gigit lintah??time kecik2 dulu, pernah kena gigit lintah sekali...geli sangat!!sampai sekarang pun xleh lupa perasaan tu..huhuhu...tapi apabila melihat Majalah 3 tadi yang menayangkan tentang kebaikan lintah..teringat lak time lia buat Bekam Lintah ni,ada kat entri ni KENAPA MUKAKU BERDARAH??





Lintah adalah spesis cacing gak sebab tu binatang ni boleh hidup dan menbiak dalam tanah..kalau nak kenal induk atau lintah yang matang, ia ditentukan berdasarkan jenis kulitnya..klu kulit luar terasa kasar maknanya lintah itu dah matang..tapi untuk rawatan bekam, kebanyakan lintah yang digunakan adalah lintah baru yang masih anak. lintah akan diletakkan pada tempat yang menpunyai darah kotor..lintah ini akan menyedut semua darah kotor yang ada. dan bila sudah kenyang, ia menjadi bulat dan akan jatuh sendiri. penghidap kencing manis digalakkan membuat rawatan ini untuk merawat luka. walaupun ia menggelikan namun hasilnya sangat menyihatkan..
sapa2 yang berminat bolehlah singgah di LEECH WORLD 
cubala..hihihi


myREVENGE:...rasa macam nak g buat lagi jer...(TIPU JEE!!~geliiiiiiiiii)
~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~~.~.~.~.
" nak Copy Entry dialu2kan...........tapi
 bagila kredit kpd Tukang Conteng yer..... "
 ~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~..~.~

2 comments:

teratai said...

betul tu Lia, nampak mcm geli tp byk faedahnya dr segi perubatan!

MyZone~theUn4given said...

@teratai
akak teratai leh la try..pengalaman baru nih...:)