Thursday, October 28, 2010

bila si perempuan berkata...


bila seorang perempuan/isteri berkata:….

1)    “abang balik pukul brape hari ni??”sedangkan dia da tahu rutin si lelaki/suami pada setiap hari.
~ Ape yang tersirat: “abg,balikla cepat2..rindu da ni..”



2)    “..abg, hari minggu ni xde keje la..nak wat ape ey kat umah?”. Padahal keje umah berlambak2..
~ Ape yang terdetik di hati: “mintak2la dia ajak aku g jenjalan,shopping ker..”



3)    “abg, hari ni penat la. Badan x sihat.mcm mane nk masak?”. Walaupun xder plak tnda2 orang yang x sihat
~Ape yang ingin diluah: “abg, jom mkn kat luar. Malas la nk masak.hihihi.”



4)    “abg, cantiknya baju ni..erm,tp mesti abg x suke kan..?”. sambil pegang baju tu lama2.
Dalam hati, “abg,sy nak baju ni…belikanlah untuk saya..”



5)    “abg xpayah la pakai smart2  sgt la..bkn hensem pon.” Tp mata x lepas pandang si lelaki.
~Dalam jiwa menjerit2: “abg, siapa pun awk…bg sy, awk yang terbaik buat sy. Sy bertuah memiliki diri awk. Izinkn selamanya sy disisi awk… saya sayang sgt kat awk!!”.


..saya dan awak..


myREVENGE:..indahnya andai kasih syg suami isteri sampai ke syurga..




  <---Nanged if u like..tQ

8 comments:

teratai said...

bahagianya kalau si suami memahami kehendak hati kita, tapi realitinya ....lelaki/suami mmg x faham isi hati perempuan/isteri!

MyZone~theUn4given said...

teratai:..insyaALLAH..pasti ader suami mcm ni..tp lelaki kena belajarla..perempuan pon sama,kn memahami kehendak lelaki jugak...:)

teratai said...

sebenarnya utk menjayakan sesuatu hubungan...mesti ada sikap toleransi, bekerjasama n saling memahami!

MyZone~theUn4given said...

teratai:...tp nk cari pasangan yang btol2 memahami tu yang susah..kn knl dulu,tp x pasti ape yang ditunjukkan itu benar ataupun berpura2...

alienelliz said...

haha nmpaknya myzone knelah buat pasal lelaki & perempuan..kalau x bergaduh nanti..hehe

MyZone~theUn4given said...

alienaliz:..yg lemahnye,time entry pasal lelaki ni,xbape maher...hihihi

p/s:..cuba2 la nt continue..:)

Faiz said...

setiap kata membawa makna..hehe

p/s:thanks komen kt blog..setiap komen anda dihargai..=)
**HIT MY LATEST UPDATE HERE**

MyZone~theUn4given said...

faiz:..hihihi..tahu xper faiz,nt faiz kena blajar fahami hati si dia..baru dia sayang slalu..:)