Wednesday, October 6, 2010

...KENAPA kena pergi sekolah???!!!!!!







Ibu : “adik, bangun cepat!!siap2 nak pergi skolah”.
Anak : “ok”.
*
*
*
*
*
………Setengah jam masa berlalu……….
*
*
*

Ibu: “ya Tuhan, melingkar lagi??!!!. Nak bangun pagi2 je mesti liat!!bangun cepat, pergi sekolah!!!

Si ibu pun memiat telinga si anak.

Anak: “aduh, nak bangun la niiiiiii!!!....

Dengan malas, si anak pun bersiap untuk ke sekolah. Tepat pukul 7 pagi, si anak melangkah ke sekolah dengan membawa beban buku di belakang.
Pukul 2 petang…..

Anak: “ibu, sy da balik”.
Ibu: “mari makan dulu.nt lewat pulak nk ke kelas tusiyen”.
Anak: “ibu, sy penat la. Tak nak pergi tuisyen boleh tak?”.
Ibu: “ibu tak nak dengar apa2 alasan. Cepat makan”.

Pukul 3, si ibu menghantar si anak pergi ke tuisyen. Dan menjemput si anak pada jam 5 ptg.
Tepat 9.00 malam

Ibu: “adik, pergi ambil buku sekolah. ibu nak semak buku”.
Anak: “ala ibu, nak layan facebook jap ni. Homework tak ade pon”
Ibu: “hah, melawan2!!pergi ambil sekarang. Off pc tu!”.

Si ibu menyemak kerja si anak di sekolah. tepat pukul 10 malam, si anak pun tertidur kepenatan….

*          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *          *

Dalam fikiran si anak, “kenapa aku kena pergi ke sekolah? stiap hari kena belajar?”….
Dalam fikiran si ibu, “adik, ibu x nak adik jadi mcm ni……

2 comments:

HiGHNeSS FiQ said...

"education opens door"

byk maksud tersirat~

nice entry~

MyZone~theUn4given said...

HiGHNess FiQ:..thanx for spending time read this..hihi